Onderwaterschip

Het onderwaterschip was alles behalve strak en glad, dit kwam voornamelijk door de 1000 verschillende lagen antifouling. Na in totaal 30 uur schuren met de excentrische schuurmachine (korrel 40) was het onderwaterschip kaal. Onder de dikke laag antifouling bleek, op een paar plekjes na, het laminaat in goede staat.

Oorspronkelijk was ik van plan het gehele onderwaterschip in de coppercoat te zetten maar uiteindelijk heb ik, vanwege de kosten, toch van dit plan afgezien.

Ik heb het onderwaterschip voorzien van 4 lagen epoxy. Dit was nogal een klus, dit had voornamelijk met het weer te maken. In totaal heb ik er 3 dagen over gedaan. Bij de eerste laag duurde het net iets te lang voordat ik de tweede laag epoxy ''nat-in-nat'' aan kon brengen. Gelukkig maar, want die nacht goot het pijpenstelen en dat zou de epoxy compleet verpest hebben. Twee weken later werd het eindelijk mooi weer en heb ik eerst het onderwaterschip nogmaals geschuurd en de volgende dag de laatste 3 lagen epoxy aangebracht.

Hierna kon de skeg en het roer gemonteerd worden. De verbinding tussen de romp en skeg heb ik afgedicht/verlijmd met sikaflex 292i.  Als laatste kon de antifouling erop, ''Interspeed'' van International.

Eigenlijk is het wel jammer dat het eindresultaat onder water verdwijnt ;).

Maak jouw eigen website met JouwWeb