EPDM stootrand
De originele stootrand was op enkele plekken rot, deze heb ik verwijderd en vervangen voor een volrubber EPDM stootrand (A:12, B:48). Allereerst heb ik de stootrand bij de voorpunt vastgemaakt en vervolgens de stootrand strakgespannen om de boot. Met de hulp van een goede vriend heb ik de bevestigingsgaten van binnenuit door de nieuwe stootrand geboord terwijl deze aan de buitenzijde door één van ons op zijn plek werd gehouden. Hierna hebben we de stootrand met MS polymeerkit vastgelijmd.
We waren een beetje ongeduldig en hebben de MS polymeerkit aangebracht over de totale lengte van de boot. Vervolgens moesten we één voor één de bevestgingsbouten aandraaien. Dit duurde natuurlijk erg lang waardoor de kit al gedeeltelijk uitgehard was en de stootrand daardoor op sommige plekken niet goed verlijmde met de boot.
En zo blijkt maar weer, haastige spoed is zelden goed.
Enkele weekenden daarna heb samen met mijn broer het kunstje nogmaals overgedaan. Dus eerst alle oude kit verwijderen van de boot en de stootrand, met de excentrische schuurmachine korrel 40 ging dit aardig vlot. Vervolgens alles weer ontvetten met aceton en deze keer meter voor meter kitten en de bevestigingsbouten aandraaien.
Het resultaat mag er wezen (vind ik zelf).
Maak jouw eigen website met JouwWeb